OR Poznań – relacja z działalności 2017

W sierpniu 2017 r. spotkaliśmy się w grupie 10 osób na prośbę 2 osób po niedawno przebytej operacji wyłonienia stomii. Osoby te chciały wcześniej niż planowane spotkanie we wrześniu poznać osoby ze stowarzyszenia, porozmawiać ,poznać bliżej. Miało to miejsce w jednej z poznańskich kawiarń na Starym Rynku.

14 września odbyło się kolejne kwartalne spotkanie członków Polskiego Towarzystwa Stomijnego POL-ILKO Oddziału Regionalnego w Poznaniu. Zaprosiliśmy przedstawicielkę firmy Convatec, która zaprezentowała nam nowe produkty do pielęgnacji stomii oraz nowy sprzęt zastępujący wycofane przez firmę niektóre wzory.

Dyrektor ds. marketingu firmy Pofam poinformowała nas o dotychczasowych działaniach w sprawie refundacji sprzętu, po uwzględnieniu uwag i konsultacji społecznych.

Prezes zaproponowała wycieczkę po Wielkopolsce mało popularną trasą - śladami Jana Henryka Dąbrowskiego - twórcy Hymnu Narodowego - legionisty zasłużonego bohatera.

Alina Matysiak podała nam program obchodów 30-lecia powstania POL-ILKO, które odbędą się 13-15 października br. w Poznaniu. Wybraliśmy 2 osoby oddelegowane z naszego oddziału na te uroczystości. Jak zwykle przy kawie i ciastkach, zawsze przygotowanych przez firmę POFAM, miłych rozmowach, zakończyliśmy spotkanie.

W dniu 20 września 2017 r. odbyła się zaplanowana wycieczka do Koszut, Środy Wlkp. Winno-Góry, w której udział wzięło 37 osób. W Koszutach zwiedziliśmy wybudowany w 1567 r. dworek szlachecki. O kolejnych właścicielach i zwyczajach tych epok bardzo ciekawie opowiadała nam przewodniczka. Dworek odbudowywany po kolejnych zniszczeniach został przez ostatnich właścicieli przekazanych na własność skarbu Państwa.

Następnym etapem naszej podróży była kolegiata w Środzie Wlkp. - gotycka budowla wymurowana w 1428 r., gdzie odbywały się sejmiki szlacheckie. Dalszą podróż docelową do Winno-Góry jak i przez cały czas towarzyszyła nam piękna słoneczna pogoda.

W Winno-Górze w Pałacu J. H. Dąbrowskiego udostępniono zwiedzającym tylko dwie sale z pamiątkami, bowiem obiekt odkupił prywatny właściciel, obiekt został pięknie odrestaurowany w otoczeniu dużego parku. W tamtejszym kościele przewodniczka opowiedziała nam o losach i ostatnich latach życia J. Henryka Dąbrowskiego, którego prochy spoczęły w tamtejszym kościele.
Wycieczkę zakończyliśmy w Koszutach w restauracji CEZAR, gdzie wysłuchaliśmy prelekcji przedstawicielki firmy Velland na temat nowego sprzętu stomijnego, środków pielęgnacyjnych, pasów brzusznych. Po prelekcji można było zwiedzić Małe ZOO w okolicy, były tam nie tylko rodzime kozy, ale także kangury, lama, osioł i kucyki. Wycieczkowicze zadowoleni, pełni wrażeń wrócili do domu.

W dniu 28 września br. kilka osób naszego Oddziału spotkało się z ekipą telewizyjną teleskopu, która w programie ogólnopolskim „Strefa Zdrowia” przedstawić miała problem życia po chorobie nowotworowej jelita grubego. W nieskrępowanych rozmowach z panią redaktor poruszyliśmy temat nie tylko choroby, ale także przedstawiliśmy borykające nas problemy, szczególnie ostatnich miesięcy związanych z nowelizacją przepisów o refundacji sprzętu. Pani redaktor, przemiła osoba, ze zrozumieniem podeszła do naszych spraw.